Back to top

geodemografia - Diccionaris cartogràfics

Presentació
  • ca  geodemografia, n f
  • es  geodemografía
  • en  geodemographics

Sistemes d'informació geogràfica > Ciències de la informació geogràfica > Geomàtica > Geomàrqueting

Definició
Branca del geomàrqueting dedicada a l'anàlisi de dades socioeconòmiques de la població en unitats territorials de molt detall, a fi d'identificar i localitzar els perfils de clients adequats per a un determinat bé o servei i determinar les àrees de major concentració dels perfils d'interès per a ubicar-hi punts de distribució o dur a terme operacions de promoció i màrqueting.

Nota

  • La geodemografia utilitza tant informació demogràfica general com dades dels consumidors, sovint derivades de les operacions i dades personals dels mateixos clients obtingudes de l'ús de targetes de crèdit.
  • La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

    NUNES, Joan. Diccionari terminològic de sistemes d'informació geogràfica. Barcelona: Institut Cartogràfic de Catalunya: Enciclopèdia Catalana, 2012. 551 p. (Diccionaris Terminològics)
    ISBN 978-84-393-8863-0; 978-84-412-2188-8