anàlisi d'àrees de mercat
anàlisi d'àrees de mercat
- ca anàlisi d'àrees de mercat, n f
- es análisis de áreas de mercado
- en market area analysis
Sistemes d'informació geogràfica > Ciències de la informació geogràfica > Geomàtica > Geomàrqueting
Definició
Anàlisi que avalua la distribució dels establiments comercials d'una determinada marca o d'un determinat tipus de producte en un territori en relació amb la concentració de clients potencials.
Nota
- La base principal de l'anàlisi d'àrees de mercat solen ser les dades de caràcter sociodemogràfic (per exemple, les dades censals o fonts sovint més rellevants, com transaccions bancàries, ús de targetes de crèdit, hàbits de consum, etc.), les quals permeten establir perfils socioeconòmics de la població i classificar el territori en zones segons la presència, el predomini o la combinació dels diferents perfils.
-
La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:
NUNES, Joan. Diccionari terminològic de sistemes d'informació geogràfica. Barcelona: Institut Cartogràfic de Catalunya: Enciclopèdia Catalana, 2012. 551 p. (Diccionaris Terminològics)
ISBN 978-84-393-8863-0; 978-84-412-2188-8