Back to top

anàlisi d'àrees de mercat - Diccionaris cartogràfics

Presentació
anàlisi d'àrees de mercat anàlisi d'àrees de mercat

  • ca  anàlisi d'àrees de mercat, n f
  • es  análisis de áreas de mercado
  • en  market area analysis

Sistemes d'informació geogràfica > Ciències de la informació geogràfica > Geomàtica > Geomàrqueting

Definició
Anàlisi que avalua la distribució dels establiments comercials d'una determinada marca o d'un determinat tipus de producte en un territori en relació amb la concentració de clients potencials.

Nota

  • La base principal de l'anàlisi d'àrees de mercat solen ser les dades de caràcter sociodemogràfic (per exemple, les dades censals o fonts sovint més rellevants, com transaccions bancàries, ús de targetes de crèdit, hàbits de consum, etc.), les quals permeten establir perfils socioeconòmics de la població i classificar el territori en zones segons la presència, el predomini o la combinació dels diferents perfils.
  • La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

    NUNES, Joan. Diccionari terminològic de sistemes d'informació geogràfica. Barcelona: Institut Cartogràfic de Catalunya: Enciclopèdia Catalana, 2012. 551 p. (Diccionaris Terminològics)
    ISBN 978-84-393-8863-0; 978-84-412-2188-8